Vacature: Twee Leden voor de Klachtencommissie Cliënten (KCC)

Geplaatst op 5 november 2024.

De Klachtencommissie Cliënten (KCC) van Humanitas Onder Dak en Kadera zoekt versterking! Door het vertrek van twee leden verwelkomen wij graag nieuwe leden voor deze onbezoldigde functie met een onkostenvergoeding.

Over Humanitas Onder Dak en Kadera
Humanitas Onder Dak biedt opvang en hulp aan mensen die dreigen vast te lopen in de samenleving, gericht op herstel van balans in wonen, werk en toegang tot voorzieningen. Kadera zet zich in voor duurzame veiligheid in gezinnen en relaties en werkt aan het voorkomen van herhaling van huiselijk geweld door opvang en begeleiding, zowel in het opvanghuis als thuis. Beide organisaties hanteren een aanpak waarbij eigen kracht en verantwoordelijkheid van cliënten centraal staan.

De KCC
De KCC bestaat uit ten minste vier leden die onafhankelijk van de besturen klachten van cliënten behandelen en aanbevelingen geven. Er wordt doorgaans twee keer per jaar vergaderd, in principe in Hengelo of Enschede. De zittingstermijn is vier jaar, met mogelijkheid tot verlenging met nog eens vier jaar. De KCC wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris.

Profiel Leden KCC
De KCC zoekt twee leden voor de volgende portefeuilles:

  • HR: Iemand met kennis en ervaring in HR of personeelszaken.
  • Inhoudelijke Deskundigheid: Bij voorkeur een kandidaat met kennis van de maatschappelijke opvang en/of vrouwenopvang. Ervaring als cliënt of als naaste is een pré.

Daarnaast zoeken we kandidaten die:

  • De missie en visie van Humanitas Onder Dak en Kadera onderschrijven.
  • Empathisch zijn en een klacht vanuit cliëntperspectief kunnen benaderen.
  • Kunnen omgaan met verschillende belangen en een open blik hebben voor het cliëntperspectief.

Diversiteit
We streven naar diversiteit in de samenstelling van de klachtencommissie. We zoeken leden uit verschillende culturen, met verschillende competenties, zienswijzen, leeftijden en ervaringen. Wij geloven dat een complementair bestand bij draagt aan het realiseren van onze maatschappelijke doelstellingen. We waarderen het als ervaringsdeskundigen zich aanmelden.

Interesse?
Schriftelijke reacties ontvangen wij graag uiterlijk op 14 november 2024, te richten aan: Klachtencommissie Cliënten van Humanitas Onder Dak en Kadera
t.a.v Christel de Maar, ambtelijk secretaris klachtencommissie cliënten via .

Meer informatie?
Kijk op HumanitasOnderDak.nl en Kadera.nl.
Of neem contact op met Ben Schröder (voorzitter) via of bel Christel de Maar op 06-51512953.

Deel dit artikel

Terug naar het nieuwsoverzicht